Kést forgató modellek a reklámban

Infostart
2007. január 10. 20:02
Bírálta a brit média-felügyeleti szervezet, az Advertising Standards Authority (ASA) a Dolce & Gabana olasz divatházat, amiért kampányában "késforgató" modellek szerepelnek. A hatóság véleménye szerint a hirdetések dicsőítik az erőszakos bűnözést.

A Times-ban megjelent egyik hirdetésben két férfi látható, aki egy székben ülő férfit fenyeget, egy másik pedig a padlón fekszik, fején sebbel.















Ez a hirdetés októberben jelent meg egy olyan cikk után, amely a késsel elkövetett támadásokkal foglalkozott.

Egy másik reklám a Daily Telegraph-ban látott napvilágot, ebben két férfi támogat egy kést tartó, sebesült nőt.

A divatcég szerint a hirdetések, amelyek világszerte számos napilapban és magazinban jelentek meg, stilizáltak és a kora 19. századi stílust utánozzák. A rajzok a Napóleon korát jellemző teátrális hatású életképeket igyekeznek felidézni.

Az ASA elismerte, hogy a képek stilizáltak, ugyanakkor hozzátette: még így is komoly és széleskörű sérelmet okozhatnak.

A reklámot úgy is lehet nézni, mint a késsel elkövetett erőszak megbocsátását és dicsőítését. Ez felelőtlenség - vélekedett a szervezet.