Ki költhet bormarketingre?

InfoRádió / MTI
2006. szeptember 6. 20:20
Két éven belül a Magyar Bormarketing Kht. veszi át a közösségi bormarketingre fordítható állami pénzek elosztásának feladatát. Az erről szóló megállapodást a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál hivatalos megnyitója előtt írta alá Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter a Magyar Bormarketing Kht. képviselőjével.

Gráf József miniszter szerint a Magyar Bormarketing Kht. bevonásával a magyar bor közösségi promóciója már a jövő év elejétől megoldódhat.

A szakmai szervezet a dokumentum szerint a belföldön forgalomba hozott borok után fizetendő literenkénti nyolc forintos forgalomba hozatali járulékból származó összeg elosztásáról dönthet.

Gráf József szerint ez évente 1-1,4 milliárd, a borászok szerint 1-1,2 milliárd forint.

Kiss László, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke arról beszélt, hogy az éves rendelkezésre álló forrás 60 százalékát a közösségi bormarketing támogatására, 40 százalékát pedig borellenőrzésre fordíthatják.

A szakember hozzátette: a megállapodás a borászok számára egy hosszú szakmai vita lezárását jelenti.