A reklámozók legkönnyebben befolyásolható célcsoportja a gyerekek korosztálya.
Bár az iskolákban a reklámozás törvényileg szabályozott, mégis az italautomaták és az iskolai büfék termékei bizonyos fogyasztói mintákat mutatnak.
Egy 5-6 éves gyermek még nem tud különbséget tenni a reklámok és más tévéműsorok, illetve plakátok között, épp ezért nem tudja a hirdetéseket kritikusan szemlélni - mutatott rá az InfoRádióban a Tudatos Vásárlók Egyesületének képviselője.
Haraszti Anikó elmondta, hogy az általános iskolákban tilos hirdetéseket kihelyezni, legfeljebb csak olyan plakátokat lehet kirakni az iskolában, amelyek környezetvédelemmel vagy a közösségi élettel kapcsolatosak.
A középiskolák azonban maguk dönthetik el, hogy beengedik-e a hirdetéseket a tanintézmény falai közé.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag