Elárasztották a légitársaságokat a panaszosok

Infostart
2006. július 22. 07:13
Az elmúlt egy évben Európában megháromszorozódtak a légitársaságok elleni panaszok - állítja egy hivatalos érdekvédelmi szervezet. A járattörlésekkel kapcsolatos bejelentések száma megötszöröződött, de a késések miatt is egyre többen panaszkodnak. Az Európai Unióban tavaly tavasz óta él az utasok jogérvényesítését elősegítő szabályozás.

Az elmúlt egy évben ötszörösére nőtt az Európai Unióban a légijáratok törlése miatt panaszok száma - jelentette a Légiközlekedést Használók Tanácsa, hozzátéve, hogy megküldte a 10 leggyakrabban bepanaszolt társaság nevét a Polgári Repülési Hatóságnak.

A Tanács szerint a panaszok száma különösen a tavaly februárban az Európai unióban bevezetett új, az utasok érdekeit védő szabályozás bevezetését követően nőtt meg.

Tina Tietjen elnök szerint a legtöbb légitársaság keményen dolgozott az utasok kiszolgálása érdekében, hiszen az új szabályok szerint járattörlés esetén például a társaságnak kell biztosítani az utasok megfelelő elszállásolását, illetve bizonyos esetekben kártérítést kell fizetniük, vagy alternatív utazási lehetőségeket kell biztosítaniuk.

Az utasok visszajelzései ugyanakkor azt mutatják, hogy a szabályokat még mindig nem sikerült teljesen betartani. "Még mindig túl gyakori az olyan eset, amikor a késést vagy járattörlést elszenvedő utasok nem kapják meg mindazt, ami megilleti őket" - mondta Tina Tietjen.