Egészségtelen ételek: túl nehéz az önkorlátozás?

Infostart
2006. július 6. 08:17
Az egészségvédő civil szervezetek szerint a brit élelmiszeriparnak egyelőre nemigen akaródzik fellépni az egészségtelen ételek ellen. Míg a civilek minden chips, üdítő, csoki és egyéb hasonló reklámot betiltanának este 9 óra előtt, addig a gyártók csak a gyerekműsorokból lennének hajlandóak száműzni saját hirdetéseiket.

Nagy-Britanniában a gyerekek egyre kórosabb méreteket öltő elhízása ellen többek között az egészségtelen rágcsálni valók, a cukros üdítők és csokik reklámjának korlátozásával próbálna küzdeni.

A szabályozó hatóság, az Ofcom több változatot is kidolgozott a jövőbeni törvényre, de kikérték a gyártók véleményét is.

Javaslatukban az élelmiszerpiac szereplői abba belemennének, hogy száműzzenek minden ételreklámot a földi sugárzású csatornák 10 év alattiaknak szóló műsoraiból, és óránként 30 másodpercre csökkentsék az ilyen jellegű hirdetéseket a gyerekcsatornákon.

Míg a gyártók képviselői szerint ez komoly ajánlat a részükről, az egészségvédő civil szervezetek és fogyasztói csoportok szerint mindez igencsak kevés.

A civilek azt próbálják elérni, hogy este 9 óra előtt teljesen eltűnjenek a tévéképernyőkről az egészségtelen ételeket reklámozó hirdetések.