A tavasz érkezte sok emberben nem csak pozitív üzenetet hordoz. A természet újjáéledése egyben az allergia-szezon kezdetét is jelenti, ami a betegeknek szenvedést, a gyógyszergyáraknak pedig hatalmas profitot hoz.
A legfrissebb adatok szerint Nagy-Britanniában az elmúlt egy évben 19,4 százalékkal nőtt az allergiagyógyszerek eladása, mindez ráadásul nem csekély haszon mellett. Egyes becslések szerint ugyanis a gyártók a gyógyszerek hatóanyagai összértékének 30 ezer százalékát is elkérik a medicináért.
Nagy-Britanniában a piac legnagyobb szereplői a GlaxoSmithKline, a Pfizer és a Schering-Plough. A helyzetet ugyanakkor árnyalja, hogy több gyártó is előállít úgynevezett generikus változatokat, melyek kissé lenyomják az árakat.
Az egyik legelterjedtebb szezonális allergia, a szénanátha 1800 előtt gyakorlatilag ismeretlen volt. Igazán csak az elmúlt száz évben terjedt el, mára viszont egyes felmérések szerint például Nagy-Britanniában minden ötödik ember szenved tőle.