Bajban a japán házasságközvetítők

Infostart
2006. május 22. 16:27
Kiderült, hogy Japán két legnagyobb házasságközvetítő ügynöksége jelentősen eltúlozta a sikeresen összehozott párok számát. A napfényre került csalás nemcsak reklámetikai kérdéseket vethet fel, hanem komoly léket üthet a japán kormány kampányán, amely a házasságközvetítés népszerűsítésében látja a népességcsökkenés legjobb ellenszerét.

Az OMMG házasságközvetítő reklámjaiban 130 ezer, a cég által összehozott boldog házasságról beszél 1989 és 2004 között, miközben a valós szám inkább a 65 ezerhez közelít.

A Sunmark Life Creation több ezer házasságkötéssel hirdeti szolgáltatásait, míg a valóságban csupán több száz párt sikerült összehozniuk.

A csalások nyilvánosságra kerülése után kitört botrány meglehetősen kínos a japán kormánynak, amely éppen idén nyáron akart népszerűsítő kampányt indítani a házasságközvetítő ipar imázsának javítására.

A japán kormány ugyanis a közvetített házasságokban látja a népességcsökkenés elleni gyógyszert.

Japánban ugyanis komoly gondot jelent, hogy azok, akik megházasodnak, egyre később teszik ezt, és így egyre kevesebb idő marad a gyermeknemzésre, és ráadásul egyre többen vannak azok is, akik soha nem házasodnak meg.

Ennek pedig a kormány által megbízott szakértők szerint az lehet az oka, hogy a japánok túlnyomó többsége szerelemből házasodik, a nagy szerelem pedig gyakran csak későn jön el, ha egyáltalán eljön.

Míg az 1940-es években még a japánok 70 százaléka közvetített, vagyis előre elrendezett házasságot kötött, addig ma már csak 7 százalék ez az arány.

A házasságközvetítők renoméja azonban sokat romlott az elmúlt évtizedekben, és a mai japán fiatalok már egyszerűen kínosnak érzik, hogy egy ügynökséghez, vagy egy hagyományos házasságközvetítőhöz forduljanak.

Ezen próbál változtatni a kormányzat által tervezett kampány, amelynek sorsa azonban a botrány miatt most igencsak kérdésessé vált.