Az Ofcom brit telekommunikációs és médiafelügyelet felmérése szerint a 12-15 évesek 20 százaléka ír blogot, és van internetes oldala. Egynegyedük pedig rendszeresen elad és vásárol internetes aukciós oldalakon.
A 8-11 évesek közül minden nyolcadiknak, a 12-15 évesek közül mind ötödiknek van MP3 lejátszója, és a gyerekek fele szerint semmi rossz nincs abban, ha illegálisan töltenek le zenéket, vagy filmeket a netről.
A 8-11 évesek között vannak olyanok - 4 százalék - akik palmtopot használnak idejük beosztására.
A digitális technológia még az emberi kapcsolatokra is kihat: a brit gyerekeknek csupán 41 százaléka szakítana, vagy vetne véget egy barátságnak szemtől szemben. Egyötödük szerint erre egy egyszerű sms is megfelel.
A tévé még mindig vonzóbb
A televízió azonban még mindig népszerűbb, mint az internet: az átlag brit gyerek heti 14 órát ül előtte, és harmaduk például kételkedés nélkül elhiszi, amit a valóságshow címen lát. A legtöbb gyerek az interneten található információkat is megbízhatónak találja.
A felmérés célja az volt, hogy az eredményeket felhasználva úgy alakítsák át a brit iskolai tantervet, hogy az megfelelően felkészítse a gyerekeket a digitális világban való eligazodásra.
Az, hogy kritikus szemmel tudják nézni a tévéműsorokat a gyerekek, és hogy tényleg értsék és átlássák az új technológiákat, mint például az internetet, "ugyan olyan fontos lesz, mint a matematikai, vagy természettudományos tudás" - hangsúlyozta Tessa Jowell kulturális miniszter.