Jó üzlet az allergia

Infostart
2006. március 23. 02:31
Az ételallergiák egyre gyakoribbá válása több milliárdos üzletté tette Nagy-Britanniában a speciális, például glutén- vagy laktózmentes élelmiszerek eladását. Az elmúlt öt évben a speciális diétán élők kiszolgálása 90 millió fontos, vagyis több mint 30 milliárd forintos üzletté vált.

Nagy-Britanniában egyre több embernél diagnosztizálnak glutén- vagy laktóz érzékenységget, és egyre több a vegetáriánusok között is az olyan, aki semmilyen állati eredetű ételt, így tejterméket sem eszik.

Sok helyen az üzletek már külön polcsort szentelnek az olyan  ételeknek, mint a szójatej, a glutén mentes kenyér, vagy a glutén mentes sör.

A Mintel piackutató cég jelentése szerint a hasonló termékek eladása 327 százalékkal emelkedett 2000 és 2005 között, az évtized végére pedig várhatóan ismét megduplázódik.

Összesen mintegy 170 ételfajtával kapcsolatban alakulhat ki érzékenység, de 8 csoport okozza az allergiák többségét: a tejtermékek, a tojás, a halak, a mogyoró, más csonthéjasok, a szója, a kagyló- és rákfélék, valamint a búza és más gabonafélék.

A különböző tápanyagokat száműző diéták azonban egyre divatosabbak is lesznek - mondja Julia Sloan, a Mintel piacelemzője, hozzátéve, hogy például a Spice Girls egykori tagjai közül Geri Halliwellről és Victoria Beckhamről is azt mondják, hogy glutén- és laktózmentes étrenden él.