Az érdeklődők, a kívülállók találkozhattak 140 autócsodával, ha úgy számítjuk, hogy új autó minden átalakítás, "ráncfelvarrás" után bemutatott régi modell is.
Mi volt az idei szalon mottója? Milyen fejlesztéseket jeleznek a bemutatott modellek?
Két határozott fejlesztési irányvonal látszott: a hibrid vagy üzemanyagcellás autóké és a szabadidő autóké. Itt mutatkozott be például az Opel új sportkocsija, de nagyon sok nyitott autót, terepjárót, egyterűt láthattak az érdeklődők. A bemutatott modellek esetében nem feltétlenül az alternatív hajtómű vagy a környezetvédelmi szempontok voltak hangsúlyosak, hanem a kényelem, a menettulajdonságok, az, hogy milyen sebességgel megy fel egy gép a dombokra, vagy hogyan kanyarodik a szerpentinen.
A Genfi Autószalon olyan, mint egy divatbemutató, látható, hogy mi lesz a "trendi" a következő években?
A retro, mint divathullám nyomai az autóiparban is láthatóak. Visszajöttek a 70-es, 80-as évekből ismert formák. Igaz, most Genfben nem láthattunk olyan markáns modelleket, mint korábban a Mini vagy a "Bogár" volt, de például a Nissan egyik terepjárója visszahozta a 80-as évek kockaformáját.
Mi volt az idei Genfi Szalon szenzációja?
Sok mindenről beszéltek a szakértők a kiállítás alatt. Sokaknak tetszett az Opel Gt-je, ami egy vadonatúj, nyitott sportautó. Vagy a Skoda már említett Roomster-je, a Peugeot új 207-ese, vagy a Suzuki SX4-esen alapuló VRC-tanulmánya. De említhetném ismét az egyterűeket is a Ford S max-jét és a Kia új Carnival-ját, talán ezek voltak az érdekességek, a szenzációk, ha úgy tetszik.
Folyamatosan érkeznek az új márkák Magyarországra is, de azt látnunk kell, hogy bizonyos modellek esetében nem a magyar piac az első számú célpont. Két érdekes modellt emelnék még ki, az egyik, a Chevrolet, a másik pedig a Dacia. Előbbi esetében egy jópofa egyterűről, szabadidő-autóról van szó. A másik pedig a Dacia, ami azért volt érdekes, mert a Logan Combi név egy nagy tengelytávú, nagy csomagtartójú, nagyon tágas és praktikus autót takar.