Ha a természettudományos órákat a két nem érdeklődési köre alapján alakítanák, talán sikerülne változtatni azon az Európa-szerte jellemző tendencián, hogy egyre kevesebb fiatal választja a természettudományokat - vélik a leedsi egyetem kutatói, akik egy nemzetközi felmérés keretében 1.200 brit diákot kérdeztek meg kedvenc tudományos témáiról.
Edgar Jenkins professzor, a jelentés szerzője szerint a több mint 40 országra kiterjedő nemzetközi felmérés eddig megismert eredményei azt mutatják: az érdeklődési körökben tapasztalható eltérés globális jelenség.
"Nagyjából egy generáció óta a nemek egyenlőségét próbáljuk elérni, a különbségek azonban igenis léteznek. Így felmerül a kérdés, hogy nem kellene-e időnként külön-külön tanítani a fiúkat és a lányokat" - veti fel a professzor.
A felmérésben részt vevő diákoknak 250 kérdésre kellett válaszolniuk. A fiúkat, válaszaik alapján, leginkább az űrrel kapcsolatos dolgok és a romboló technológiák, például a robbantás érdekli.
A legunalmasabbnak az alternatív terápiákat találták. A lányokat ugyanakkor leginkább saját testük érdekelte.