A rendőrségi tapasztalatok azt mutatják, hogy a bűnözők tárháza kifogyhatatlan, de a cél ugyanaz, megtudni az áldozatok banki adatait, hozzáférni a számlájukhoz, csalárd módon megszerezni a pénzüket. Most tizenegymillió forintba került a rossz döntés.
Csalás miatt folytat nyomozást a Sárospataki Rendőrkapitányság egyelőre ismeretlen tettessel szemben. Az álbankár augusztus 23-án egy sárospataki sértett bankszámlájáról tizenegymillió forintot utalt át – több részletben – idegen számlákra. A csaló bankfelügyeleti szakembernek adta ki magát, telefonon kereste meg a sértettet, és közölte, hogy a számlájáról egy nagyobb utalást próbáltak indítani. Az álbankár kérte a férfitól, hogy töltse le a számítógépére az AnyDesk alkalmazást, hogy a tranzakciót meg tudják hiúsítani. Ennek az ügyfél eleget is tett, és ezzel a programmal a csaló megszerezte a sértett internetbankos adatait, majd megkárosította. A nyomozás jelenleg is folyik – írta közleményében a rendőrség.
Az ilyen csalásokban az a kellemetlen, hogy a csalók rendkívül hihetően és igencsak nyomasztóan tudják előadni a történeteket, és többnyire fokozatosan "húzzák be a csőbe" áldozatukat.
A rendőrség ajánlásai:
- Soha ne adja ki ismeretleneknek, főként ne telefonon, interneten a bankkártyája és a netbankja belépési adatait! A pénzintézetek soha nem kérik a számlatulajdonosoktól ezeket az információkat, mivel az ügyfél-azonosítás során a valódi banki dolgozó ezen adatokat látja!
- A bank telefonon soha nem ad utasítást az ügyfélnek semmilyen átutalásra!
- Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja Önnek!
- Legyen gyanús, ha a telefonáló tört magyarsággal beszél, vagy magyartalan, helyesírási hibákat tartalmazó e-mailben ajánl kedvező üzleti lehetőséget!
- Ne bízzon ismeretlenek üzleti vagy befektetési ajánlataiban, legyen gyanakvó, főleg, ha kiemelten nagy hozammal kecsegtetik!