Leskó László szerint Magyarországon már szinte mindenki kapott olyan gyanús üzenetet, amit adathalászok küldtek. Akár valamelyik üzenetküldő szolgáltatáson, akár a közösségi médiában próbálkoznak, érdemes komolyan venni az ilyen küldeményeket. A nagy melegben különösen fontos lehet az éberség, mert ilyenkor lankad a figyelem, hajlamosak vagyunk kevésbé alaposan megnézni, hogy kitől is érkezett üzenet.
A Yettel vezető tanácsadója arra hívta fel a figyelmet: sokszor csak egészen apró jelek utalnak arra, hogy adathalász csalókkal van dolgunk. A látszólag a bankunktól kapott üzenet ugyanis csak egy kicsit tér el a valóditól. A különbség néha mindössze egy-két betű vagy karakter, illetve az, hogy a feladó címe nem .hu-ra végződik. Arra is érdemes figyelni, hogy
a bankunk soha nem kér tőlünk e-mail-ben adatokat.
A kellő odafigyelés mellett segíthet a Yettel a NetPajzs elnevezésű szolgáltatása is. Ezzel még akkor is ki tudjuk szűrni az adathalász támadásokat, ha óvatlanul rájuk kattintottunk, az applikáció ugyanis az ilyen linket nem engedi megnyitni. Az adatbázisa nagyon gyakran, 3-5 percenként frissül, így a Yettel szorosan követi, nyilvántartja a csaló oldalakat, és blokkolja azok csatlakozási kísérleteit - ismertette a szakértő.
Ez a megoldás teljesen más mint egy vírusirtó, ugyanis nem a telefonunkon fut, hanem magán a hálózaton belül szűri meg a nem kívánt adathalász tartalmakat - hangsúlyozta Leskó László.