Esélye sem volt a túlélésre a 23 éves fiatal rendőrnőnek, akit elgázoltak az M5-ös autópályán Gyál határában. Olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, a balesetben még ketten – köztük a másik rendőr – súlyosan megsérültek. Több lapban is felvetették, hogy elkerülhető lett volna a halálos baleset, ha nem a leállósávban, hanem a legközelebbi pihenőhelyen igazoltatják az autóst a rendőrök – mint teszik ezt a legtöbb nyugat-európai országban.
– A rendőri képzésen tanítják, hogy lehetőleg leállósávban ne igazoltassanak, mivel veszélyes. Szabály viszont nem tiltja. Bizonyos esetben, ha a forgalmat veszélyeztető autóst igazoltatnak, akkor van mód leállítani a leállósávban – mondta a Borsonline-nak Borbély Zoltán közlekedésügyi szakjogász.
A KRESZ kimondja, hogy leállósávban műszaki hibás autó vagy figyelmeztető fényjelzést használó jármű haladhat vagy állhat meg. Ha mindenképp elkerülhetetlen, hogy leállósávban álljon meg az autó, akkor is be kell kapcsolni a vészvillogót és fel kell venni a láthatósági mellényt. Az elakadásjelző háromszöget 150 méter távolságra el kell helyezni az autótól. Semmiképp sem szabad az autóban maradni, minden utasnak a szalagkorlát mögé kell állnia, és addig ott várakozni, amíg a segítség meg nem érkezik.