eur:
394.44
usd:
370.23
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma

A mozdonyvezetőt teszik felelőssé a 2013-as spanyol vasúti szerencsétlenségért

Egyedül a mozdonyvezető a felelős a 80 ember halálát okozó, minden idők egyik legsúlyosabb európai vasúti balesetének tartott szerencsétlenségért, amely 2013. július 24-én történt az észak-spanyolországi Galiciában - ezzel a megállapítással zárta le vizsgálatát Andrés Lago Louro bíró szerdán Santiago de Compostelában.

A vizsgálat első szakaszában, amelyet egy másik bíró, Luis Aláez folytatott le, felmerült a vasúthálózatot fenntartó állami vállalat, az ADIF több magas beosztású vezetőjének felelőssége is. Ezt azonban végül a tartományi bíróság megalapozatlannak találta.

Az ügy további vizsgálatát több mint egy éve vette át Lago bíró, aki figyelmen kívül hagyta a sérültek és a halálos áldozatok hozzátartozóinak beadványait azzal kapcsolatban, hogy ne csak a mozdonyvezetőt vádolják a balesettel, mert szerintük nem kizárólag ő tehet a szerencsétlenségről, és a tragédiát meg lehetett volna előzni, ha az érintett pályaszakaszon megfelelően működnek a biztosítóberendezések.

Érvelésükben egyebek mellett arra hivatkoztak, hogy a 2010-ben telepített automata fékrendszert - amely jelentős sebességtúllépés esetén automatikusan a biztonságos mértékre csökkenti a sebességet - 2012-ben kikapcsolták - a vonatok késésére hivatkozva -, illetve a társaság figyelmen kívül hagyta azokat a szakemberektől érkező jelzéseket, miszerint a kanyar nagyon veszélyes.

Jesús Domínguez, a hozzátartozókat tömörítő csoport egyik tagja a 20minutos című újságnak a döntéssel kapcsolatban azt nyilatkozta: most csalódottnak és tehetetlennek érzik magukat, szerintük a bíró félreértette az ügyet.

A bíró szerint a tragédiához egyértelműen a túl nagy sebesség vezetett, amiért a mozdonyvezető a felelős, aki gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolható. A mozdonyvezető elismerte, hogy a megengedett 80 helyett óránként 190 kilométeres sebességgel haladtak mielőtt a tragédia bekövetkezett.

A vonaton 218 utas és négyfős személyzet tartózkodott, amikor a szerelvény nem tudott bevenni egy éles kanyart és kisiklott. Négy vagon felborult, egy összeroncsolódott. A balesetben 80-an ember vesztette életét, és több mint 140-en megsérültek.

Címlapról ajánljuk

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×