Tíz ing, hét poló és két farmernadrág tisztítását kérte egy milánói férfi még két évvel ezelőtt. A nyári főszezonban, augusztus közepén az akkor egyetlen nyitva tartó tisztítóhoz fordult, az egész városban nagy múltú családi vállalkozásként ismert Alberti tisztítóhoz: azonnali mosást és vasalást kért házhoz szállítással.
Az ügyfél a tisztítást lakóháza portásával rendelte meg és Albertiék a portásnak mondták meg, mennyibe fog kerülni a kért munka. Az árkalkulációra az ügyfél igent mondott, két nap elteltével azonban meggondolta magát méregdrágának találva a számlát. A tisztító ugyanis hatszáztizennégy eurót kért.
Az ügyfél a békebírósághoz fordult lopásnak nevezve a tisztító követelését és kártérítést is kért azért, mert a tisztító a kifizetetlen számla miatt nem adta vissza ingjeit, nadrágjait.
A békebíró két év elteltével hozott ítéletet megállapítva meg, hogy Albertiék nem sértették meg az ügyfél jogait. Előre értesítették a vásárlót a szolgáltatás áráról, és ezt az ügyfél elfogadta. Az olasz kereskedelmi piac szabad, mindenki olyan árat szab, amilyet akar. Természetesen a kliensnek joga van más, olcsóbb szolgáltatást keresni, de nem így történt. Az ingek és a két farmer Albertiniéknél marad - idézte a békebírói határozatot az olasz sajtó.