Tömegek által szponzorált cikket közölt a New York Times

InfoRádió / MTI
2009. november 12. 08:15
Újított a New York Times: a világ egyik legbefolyásosabb napilapja olyan cikket közölt, amelynek "előállítási költségeit", vagyis az újságíró kutatásait közösségi felajánlásokból fedezték. A cikk a Csendes-óceánon úszó szemétszigetről szólt.

A tömegek által szponzorált cikk nem is a lap újságírójának tollából született, hanem egy szabadúszó újságíró írta. A kutatási és utazási költségeket a Spot.US nevű kezdeményezésen keresztül több százan "dobták össze" Lindsey Hoshaw számára. A szervezet olyan nonprofit kezdeményezésként jellemzi magát, amelynek célja, hogy úttörő szerepet vállaljon a közösség által szponzorált újságírás terén.

A San Franciscó-i Center for Media Change nonprofit szervezet keretében műkdödő Spot.US lehetőséget ad a nyilvánosság számára, hogy az adóból leírható támogatások révén fontos, ámde figyelmen kívül hagyott történetekről szóló riportok szülessenek - olvasható a kezdeményezés honlapján. "Ez olyan piac, ahol független újságírók, a közösség tagjai és hírszervezetek gyűlhetnek össze és alakíthatnak ki együttműködést" - áll az oldalon.

A Csendes-óceánon úszó szemétszigetről szóló riport a The New York Times keddi számában jelent meg, a cikk elkészültét több mint százan összesen hatezer dollárral támogatták. A támogatók között szerepelt Jimmy Wales, a Wikipedia, valamint Pierre Omidyar, az eBay alapítója.