A tömegek által szponzorált cikk nem is a lap újságírójának tollából született, hanem egy szabadúszó újságíró írta. A kutatási és utazási költségeket a Spot.US nevű kezdeményezésen keresztül több százan "dobták össze" Lindsey Hoshaw számára. A szervezet olyan nonprofit kezdeményezésként jellemzi magát, amelynek célja, hogy úttörő szerepet vállaljon a közösség által szponzorált újságírás terén.
A San Franciscó-i Center for Media Change nonprofit szervezet keretében műkdödő Spot.US lehetőséget ad a nyilvánosság számára, hogy az adóból leírható támogatások révén fontos, ámde figyelmen kívül hagyott történetekről szóló riportok szülessenek - olvasható a kezdeményezés honlapján. "Ez olyan piac, ahol független újságírók, a közösség tagjai és hírszervezetek gyűlhetnek össze és alakíthatnak ki együttműködést" - áll az oldalon.
A Csendes-óceánon úszó szemétszigetről szóló riport a The New York Times keddi számában jelent meg, a cikk elkészültét több mint százan összesen hatezer dollárral támogatták. A támogatók között szerepelt Jimmy Wales, a Wikipedia, valamint Pierre Omidyar, az eBay alapítója.