Alfred Hitchcock klasszikusában, a Psychóban hangzik fel a filmtörtének legijesztőbb dallamsora: Bernard Herman szerzeményében hegedűk akkor sikoltanak fel, amikor a skizofrén Norman Bates rátámad a zuhanyzóban Marion Crane-re.
A felmérést a PRS for Music, azaz a brit dalszerzőket, előadókat és kiadókat képviselő szervezet készítette, és saját tagjainak véleményét kérte ki. Szerintük minden idők második legijesztőbb filmzenéje Jerry Goldsmith dala, az Ave Satani, amelyet az Ómenből ismerhetnek a filmrajongók.
A harmadik a sorban A kör című filmből ismerős Szamara dala lett, amit Hans Zimmer jegyez, míg a negyedik legijesztőbbnek Andrew Lloyd Webber musicaljének, Az Operaház fantomjának híres főcímdalát választották a megkérdezettek.
A lista ötödik helyén ugyancsak egy klasszikus horrorhoz kapcsolódó dal, Mike Oldfield szerzeménye, a Tubular Bells lett, amely Az ördögűzőből lehet ismerős.
"Az átlagos horrorfilmek és a klasszikusok között a zene jelenti a legnagyobb különbséget, ami nélkül a film nem tudná ugyanazt a hatást kiváltani" - jegyezte meg Ellis Rich, a PMS for Music elnöke.