Kiáll a játékkonzol mellett az egészségügyi tárca

Infostart
2009. október 27. 08:20
Jót tesz az egészségnek a Nintendo Wii Fit Plus, ezért a brit egészségbiztosító támogatja annak használatát. A szigetország egészségügyi kormányzata szerződést is kötött a japán játékgyártóval, ami iparági szakértők szerint igazi áttörés.

A számítógépes és konzolos játékok gyártóit eddig azzal támadták, hogy sok gyerek és számos felnőtt a termékeik miatt nem mozog eleget, az új Nintendo Wii azonban a brit egészségügyi minisztérium szerint egyenesen jó hatással van a szervezetre, ugyanis segít lemozogni a felesleges kilókat.

A tárca szerződést is kötött a japán játékgyártóval, amely ennek értelmében hirdeti az NHS, a brit egészségbiztosító Change4Life (válts az életért) programját: a Nintendo pénteken piacra kerülő új játéka, a Wii Fit Plus tévés reklámjaiban ott szerepel majd a kampány logója, ami a jövő évtől akár magára a termékre is felkerülhet.

Ilyen együttműködésre korábban nem volt példa a kormány és egyetlen játékgyártó között sem. A mostani szerződés a szakértők, így az iparág híreivel foglalkozó internetes oldal, a Gamespot munkatársa szerint is igazi áttörésnek számít. Guy Cocker szerint a Wii Fil mellett szól az is, hogy a legtöbben éppen fittségük visszanyerése vagy karbantartása miatt játszanak majd vele.

Az egészségügyi minisztérium szóvivője szerint a szerződés megkötése nem elsősorban a játék, hanem a testmozgás népszerűsítése mellett szól. "Az aktív videojátékok ugrándozásra, táncra veszik rá a gyerekeket, ami nagyszerű módja annak, hogy mozgásra bírjuk őket" - magyarázta. Márpedig éppen ez a Change4Life kampány célja is.

A Fit Plus a másfél évvel ezelőtt piacra dobott Wii Fit nevű játék továbbfejlesztett változata, amelyben személyre szabott edzésprogramot is készíthet magának a felhasználó. "Ha valaki a megnyúlt felkarbőre vagy petyhüdt feneke miatt aggódik, a játékban erre való speciális gyakorlatokat is elvégezhet" - mondta Rob Saunders, a Nintendo brit szóvivője.

A japán játékgyártó nem az első cég, amely megállapodást kötött a minisztériummal: korábban a Cadbury édességgyártó és a Pepsi jelentette be, hogy pénzt áldoz a Change4Life kampány népszerűsítésére.