A szerelem legyőzi a recessziót

Infostart
2009. július 16. 09:20
Az úgynevezett "szerelemhotelek" nem csupán az együttlétre vágyó párokat vonzzák Japánban, hanem a befektetőket is. A piac egyre kecsegtetőbbnek tűnik, és sokkal nagyobb bevételt hozhat, mint a luxusszállodák üzemeltetése.

Japánban mintegy 25 ezer olyan szálloda van, ahova néhány órára is be lehet jelentkezni, és ezekben a hotelekben évente ötszáz millió alkalommal vesznek ki szobát. A "szerelemhotel-piac" évente negyven milliárd dolláros forgalmat mondhat magáénak.

A legtöbb "szerelemszálloda" vasútállomás közelében működik - és a jelek szerint azon kevés üzlet egyike, amelyet nem érint a globális gazdasági válság. A szolgáltatók mindent megtesznek a diszkréció érdekében: a vendégek és a személyzet a lehető legkevesebbet érintkezik, sok helyen a parkoló mellett a bejárat is a föld alatt van, hogy minél feltűnés mentesebben lehessen bejutni.

A legtöbben persze a szeretőjükkel vagy prostituálttal érkeznek, de nagyon sok "legális" pár is kénytelen szobát kivenni, ha meghitt magányra vágyik, és nem akarja, hogy a család többi tagja is fültanúja legyen az együttlétnek.

Így nem csoda, hogy a recesszió eddig nem éreztette a hatását ezen a piacon. A visszaesés mindössze 3-4 százalékos, a kihasználtság pedig változatlanul eléri a négyszáz százalékot - állítja az egyik "szerelemhotel-lánc" ügyvezető igazgatója.

Vagyis egy-egy szobát naponta átlagosan négyszer vesznek ki.