Az Addiction című folyóiratban publikált tanulmányukban megjegyzik, hogy mindeddig csak a sport területén bevetett szeszesitalreklámok káros hatását elemezték a kutatók, az ágazat szponzorációs tevékenységének sportolókra gyakorolt hatását eddig még senki nem vizsgálta.
Az egyetem Kypros Kypri által vezetett csoportja 1279, különféle sportágakat gyakorló atlétát vont be a felmérésbe. A sportolók felét támogatta alkoholgyártó vállalat, amely természetesen termékeiből is bőséggel juttat a "reklámhordozóknak". A vizsgálat megmutatta, hogy azok, akik így "ingyenpiához" jutnak, akár az egészséget károsító mértékben, azaz napi hat pohárnál többet is fogyasztanak alkoholt.
"Általában úgy beszélnek a sportról és a győzelem utáni koccintásról, mint egymástól elválaszthatatlan dolgokról, de csak azért, mert a rendszer ezt megengedi" - írták a tanulmányban.
A kutatók hangsúlyozzák, hogy a jelenség nem korlátozódik a hivatásos sportolókra. "Számba vettük az amatőröket is mindenféle sportágban a rögbitől a kriketten, kosárlabdán, atlétikán át az úszásig. Nem csak az elitről van szó, sok amatőr - és köztük számos nagyon fiatal sportoló - érintett".