Milyen, ha keresztezik a hippit és a yuppie-t?

Infostart
2008. május 20. 05:15
Meg akarja menteni a bolygót, de szereti, ha vastag a pénztárcája és drága ruhákat visel? Nincs egyedül, ön is egy lehet a scuppie-k, a világ legbefolyásosabb fogyasztói csoportjának tagjai közül.

Először voltak a hippik, aztán jöttek a yuppie-k (fiatal, felfelé törekvő értelmiségi), és most itt vannak azok, akik a két csoport jellemzőit egyesítik: fontos számukra a közösség és a természet, de szeretik, ha dagad a pénztárcájuk. A scuppie-k, azaz a társadalomtudatos, felfelé törekvő egyének, akik napjaink legnagyobb befolyású vásárlói csoportját alkotják.

A kifejezést egy amerikai pénzügyi tervező iroda vezetője, Chuck Failla találta ki még egy évtizeddel ezelőtt. A férfi akkor yuppie bróker volt, aki ingyen dolgozott egy hajléktalanokat segítő társaságnak; ma is ingyen ajánlja szolgáltatásait a civil szervezeteknek.

"Profi vagyok, ambiciózus, és szeretem a jó dolgokat. Biztonságot és bizonyos fokú jólétet akarok, de ezt társadalomtudatosan akarom elérni" - magyarázta Failla, akinek honlapján már fenn van a scuppie-kiáltvány, és aki hamarosan könyvet is kiad a témáról.

Scuppie-nak lenni annyit tesz, hogy az ember magas színvonalon, ám etikus módon él. A scuppie-knak rendes állásuk van, jól keresnek, de ingyenmunkát is végeznek a jó cél érdekében, és megveszik ugyan a szép dolgokat, de csak akkor, ha az nem kerül túl sokba környezetvédelmi, társadalmi vagy emberi szempontból.

"Lehetsz 80 százalékban hippi, 20 százalékban yuppie, vagy 40-ben hippi, amúgy pedig yuppie, de az biztos, hogy nem látsz majd olyan scuppie-t, aki egy fenyőhöz láncolja magát egy erdőben vagy egy felfújható gumicsónakban ülni, amelyik egy tankhajót üldöz" - érzékeltette a különbséget Chuck Failla.