"Annyira árt a női vodka, mint a csokoládé"

Infostart
2008. március 18. 20:30
Oroszország vodkagyártásban verhetetlen. Most elkészült a nedű egy kifejezetten nőknek fejlesztett változata, amely alkotója szerint épp csak annyira ártalmas, mint a csokoládé.

A női vodka marketing szempontból is különlegesnek tekinthető. A terméket úgy pozícionálták, hogy kedvet kapjanak hozzá azok a hölgyek is, akik szabadidejüket szívesen töltik például egy konditeremben. A reklámokban ugyanis egy edzés utáni saláta mellé ajánlják.

A hirdetések egyaránt láthatók a moszkvai metróban, valamint a női magazinokban is.

A termék kitalálói úgy gondolták: ha Moszkvában rózsaszín taxikkal próbálnak női kuncsaftokat fogni, vagy piacra dobtak kifejezetten a gyengébbik nem számára készített cigarettát, akkor a vodkára is lesz kereslet.

Mindez azonban fejtörést okoz az orvosoknak, akik attól tartanak, hogy az egyébként is jelentős alkoholproblémákkal küzdő országban tovább emelkedik az iszákos nők száma.

A 140 milliós országban a hivatalos adatok 2,5 millió alkoholistát tartanak számon, sokak szerint azonban a valóságban hétszer ennyien lehetnek, azaz számuk meghaladja a lakosság 10 százalékát.

Moszkva egyik rehabilitációs központjának vezetője elmondta, hogy pácienseinek 60 százaléka nő, akik között sokan vannak az újgazdag milliomosfeleségek.