Divatmárka lett a filmsiker kitalált szereplőjéből

InfoRádió / MTI
2008. február 17. 08:09
Arra már számos példa akadt, hogy egy világhírű sztár nevével fémjelzett parfümöt bocsátottak ki, vagy egy ruhakollekcióhoz adta a nevét egy filmszínész. De arra nem, hogy egy sikeres film hősnőjének nevét kölcsönözte volna öltözékeihez egy divattervező.

Amikor a Notting Hill című filmet - amely Sztárom a párom címmel futott a magyar mozikban - 1999-ben bemutatták, a forgatókönyvíró agyából kipattant egy név, Anna Scott. A filmben Julia Roberts játssza a világhírű sztárt (mintha csak magát alakítaná), szerelmét pedig, egy civil könyvesbolt-tulajdonost, Hugh Grant.

Az amúgy közhelyszerű alapsztorit egyedien és profin feldolgozó film emlékezetes sikert aratott. Olyannyira, hogy egy londoni divattervezőnő - amikor megnézte a filmet - elhatározta, hogy Anna Scott márkanéven fog tervezni ruhákat.

Ma már az akkori ötletember-dizájner nem dolgozik a cégnél, ám a köré épülő gyártási háttér és kereskedelem egész márkabirodalommá fejlődött.

A február 10-13. közötti düsseldorfi Igedo divatvásáron nagy sikert aratott a kifutón látható kollekció, amely ma már Hollandiában és Németországban talán ismertebb, mint "szülőhazájában", a londoni Notting Hillen - mondta a cég észak-németországi képviselője, Dirk Heiermann, a düsseldorfi divatvásáron.

A ruhákat 10 országba exportálják és hamarosan Kanadában is megjelennek. Magyarországon egyelőre még várni kell a meglehetősen érdekes színvilágú, lila-banánzöld-sárgában pompázó holmikra, amelyek azért inkább a tinédzser lányoknak valók, mintsem egy, a paparazzik elől állandóan rejtőzködni kényszerülő és az eredeti sztoriban már 29 éves filmcsillagnak.