Megszenvednek a szépségért a japán férfiak

Infostart
2007. szeptember 2. 07:41
A vonalaik miatt aggódó japán férfiaknak nem feltétlenül kell felhagyni a sörivással, vagy fogyókúrába kezdeni, választhatják a csípőszorítós boxeralsót, vagy a pocaklapító pólót is.

Bár a japán felnőttek közül jóval kevesebben elhízottak, mint amerikai kortársaik, egyre többen válnak túlsúlyossá a szigetországban is.

Az elhízott férfiaknak és nőknek egyre nehezebb lépést tartaniuk a divattal, melynek alakítói mindkét nem számára passzentos nadrágokat, felsőket terveznek.

A gyengébbik nem képviselői számára korábban is gyártottak már a ruha alatt feltűnés nélkül megbújó alakformáló alsóneműket, egyes cégek azonban most a férfiakat is megcélozták hasonló termékekkel.

Az egyik nemzetközi fehérneműgyártó, a Triumph például kifejezetten a harmincas-negyvenes, kerekedő pocakú korosztálynak készülő alsókat árul. Termékeikbe csípőszorítót is terveztek, hogy viselőik karcsúbbnak tűnjenek.

Több más cég is felfedezte a piaci rést: míg a Wacoal csak a pocakot és a hátsót lelapító alsónadrágokat, addig a Fukuske ilyen pólókat is piacra dobott.

Hiába az okos ötletek, a japán férfiak nem kapkodják el a készleteket. Az egyik, alakformáló alsóneműket áruló üzlet szóvivője szerint ugyanis bár sok idősebb úr keresi a termékeket, a kereslet egyelőre nem nőtt drasztikusan.