Szinte lehetetlen Franciaországban elmenekülni a nem túl bonyolult dal (melyet egyébként itt meghallgathat) elől: a rádiókból, a televíziókból, mobiltelefonokból mind a Coup de Boule (Lefejelés) című dal szól.
A jelenleg is a francia listák élén található szám népszerűsége az interneten kezdődött. A dal szerzői között találhatók a Lipszyc testvérek, akik egyébként egy mobiltelefonos csengőhangokat és hangeffektusokat készítő céget vezetnek. Az ötlet a berlini döntő másnapján fogalmazódott meg bennük.
"Depressziósak voltunk és nem tudtunk dolgozni. Francknak jutott az eszébe, hogy csatlakozni kellene az akkor már az egész interneten terjedő reakciókhoz. A vicceinkből dalszöveg lett, egy fél óra alatt végeztünk az egésszel" - meséli a testvérpár egyik tagja, Sébastien Lipszyc.
Fél óra alatt a kereskedelmi rádióba
A testvérek elküldték a kész dalt ötven barátjuknak, majd némileg megdöbbenve vették észre, hogy fél óra múlva már az egyik kereskedelmi rádió játssza.
Másnap pedig megrohanták őket a mobiltársaságok, és mire feleszméltek volna, újabb egy nappal később már eladták a Warner lemezkiadónak a dal jogait (a multinacionális vállalat két vetélytársát licitálta túl).
Az őrült hét szombaton ért véget, amikor egy párizsi stadionban leforgatták a videóklipet is, melyben többek között egy bíró piros lapot mutat fel egy képen kívüli játékosnak.
Két hét alatt negyedmillió példány
A dal hivatalosan a múlt héten került a boltokba, azóta 150 ezer példányt adtak el belőle, míg az internetről több mint 100 ezerszer töltötték le. Azóta már 20 országban került a boltokba.
Amim pedig a főszereplőt illeti: Zinedine Zidane-nak sem tett hosszú távon rosszat meggondolatlan fejese (az élete utolsó hivatalos mérkőzését játszó francia csapatkapitány a világbajnoki döntő hosszabbításában Marco Materazzi szóbeli provokálására fejelte le az olasz hátvédet, ami miatt a bíró kiállította), hiszen egyéni szponzorai kiálltak mellette.
Mi több, az adidas 2017-ig meghosszabbította a szerződését, a Danone pedig azt fontolgatja, hogy meghívja az igazgatótanácsba.
Marketingszakértők szerint Zidane fejelése furcsa módon akár még jót is tehetett a kereskedelmi értékének, hiszen olyan lázadó imidzset kapott tőle, amellyel a fiatalok körében jól eladható.