Újabb nagy konkurenssel kell megvívnia a harcot a bűnözés világában játszódó programok talán legsikeresebbjének a Grand Theft Autó (GTA) sorozatnak.
Az egyik legnagyobb számítógépes játékgyártó vállalat, az Electronic Arts (EA) ugyanis megunta, hogy ezen a területen nem rúg labdába és megszerezte a filmtörténet egyik legnagyobb kultuszfilmjének számító Keresztapa jogait.
A projekt mögött álló csapat ugyanakkor egyelőre elzárkózik attól, hogy a GTA riválisának nevezze magát, de azt nem titkolják, hogy versenybe szeretnének szállni.
Nézze meg a játék honlapját!
"Kategóriavezetővé szeretnénk válni, amely komoly versenyhelyzetet teremt a GTA-nak és egyben képes ijesztő alternatívát nyújtani" - fogalmazott David DeMartini producer.
New Jersey a '30-as években (fotó: ea.com)
Márpedig ez nem egyszerű feladat, hiszen a GTA forradalmasította a számítógépes játékok piacát. Meghaladva az addig szokásos, legtöbbször előre megjósolható helyszíneken játszódó történeteket egy olyan virtuális világot hozott létre, melyben a játékosok többé-kevésbé azt tehették, amit akartak.
Ugyanez a Keresztapa alkotóinak célja is. David DeMartini szerint a játékban 130 helyszínen lehet majd egyre feljebb jutni a Corleone család ranglétráján, miközben a program többek között lehetőséget nyújt arra is, hogy a főszereplő ránk hasonlítson.
A legnagyobb dobás viszont alighanem maga a Keresztapa cím lesz. Az alkotók szerint a játék 75 százaléka a Francis Ford Coppola rendezte filmen, 15 százaléka Mario Puzo eredeti regényén alapul majd és csak a fennmaradó 10 százalék lesz új.
A stáb természetesen több százszor megnézte a filmet, volt például egy fél év, amikor a Keresztapát folyamatosan vetítették a fejlesztést végző helyiségekben.
Ennek ellenére az alkotók állítják: nem egyszerűen a film interaktív újrafeldolgozásáról van szó. Ennek egyik jele, hogy nem a jól ismert főszereplők egyikének bőrébe bújhatunk majd, hanem alacsony rangú gengszterként kell feljebb küzdeni magunkat a Corleone családon belül.
"Az volt a célunk, hogy lehetővé tegyük a játékosoknak a Keresztapa történetének átélését, hogy kapcsolatba kerülhessenek Don Corleonéval és a többi karakterrel" - fogalmazta meg a játék filozófiáját David DeMartini producer.
A fejlesztők előtt álló kihívás az volt, hogy olyan játékot hozzanak félre, mely elégedettséggel tölti majd el a keményvonalas Keresztapa-rajongókat csakúgy, mint az alkalmi játékosokat.
Hogy sikerült-e, az a márciusi amerikai és nagy-britanniai megjelenést követően kiderül.