Hogyan cselezzük ki az automata telefonközpontokat?

Infostart
2006. február 20. 15:23
Gyakran keserítik meg életét az automata telefonközpontok? Volt már, hogy percek alatt sem sikerült eljutnia az ügyintézőig, vagy a tizedik gombnyomás után végleg feladta? Ha igen, sajnálhatja, hogy nem az Egyesült Államokban, vagy Nagy-Britanniában él: ott ugyanis már külön internetes oldalak adnak tippet arra, hogyan lehet kicselezni a legnagyobb cégek rendszereit, és egyből az ügyintézőhöz jutni.

A nagy-britanniai székhelyű Cheapflights internetes utazási iroda több tucat légitársaság, utazásszervező-cég és nemzetközi szállodalánc automata telefonközpontjainak titkait tette közzé honlapján.

Vannak persze egyszerűbb, és kicsit bonyolultabb cselek. Az ír nemzeti légitársaságnál, az Aer Lingus-nál például elég kétszer egymás után gyorsan megnyomni a kettes gombot.

Ahhoz azonban, hogy az olcsó utakra specializálódott Thomas Cooknál egyből az ügyintézőhöz kerüljünk, először az egyes, majd a kettes, majd az ötös gombot kell lenyomni.

A "mozgalom" alapítója az amerikai Paul English tavaly hozta nyilvánosságra az interneten, hogy miként lehet kicselezni több száz amerikai cég és kormányszerv automata telefonközpontját.

"Nem tartom alapvetően rossznak ezeket a rendszereket, de nem értem miért kellene beütnie az embernek a teljes számlaszámát ahhoz, hogy megtudja, mikor zár a helyi bankfiók" - indokolta lépést a bostoni számítógépes szakember.

Paul English, aki Nagy-Britanniára is kiterjesztette "kutatásait", talált néhány meglehetősen gyakran működő módszert is. Ilyen például, ha az ember egymás után sokszor megnyomja a nullát.

De sok rendszerben az is megoldás, ha egyáltalán nem nyomunk meg semmit: ilyenkor azt feltételezi ugyanis a rendszer, hogy még tárcsás telefonunk van, és egyből az ügyintézőhöz kapcsol.