Nyitókép: MKIF

Itt a várva várt jó hír az M1-es autópályáról

Infostart
2025. július 17. 15:50
Visszaáll az eredeti forgalmi rend, kivéve ott, ahol az autópálya bővítését készítik elő.

Csütörtökön az autópályakezelő MKIF szakemberei elbontották a terelést az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán az M1-M0 csomópont térségében, így ismét két sávon lehet közlekedni Győr felől az M0 irányába.

A különösen forgalmas útszakasz az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott, mégis tönkrement. A cél most az volt, hogy még az M1 idei bővítése előtt rendben legyen ez a csomópont. A fúrásos mintavételek alapján azt látták, hogy a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem volt rendben.

A felújítás során 140 cm mélységig visszabontották az átvezető ágat, új alapot, és a korábbinál vastagabb, ráadásul két kötő réteget is kapott az úttest, teljes szélességében újjáépítették és korszerűsítették a vízelvezető rendszert, új szalagkorlátot telepítettek, új útszéljelző oszlopokat helyeztek ki.

Mindez számokban:

  • a korábbi 15 cm helyett, már 27 cm az aszfalt vastagsága,
  • több, mint 15 000 négyzetméteren cseréltek burkolatot,
  • több, mint 2000 köbméter aszfaltot és közel 18 000 köbméter földet mozgattak meg,
  • összesen 7 rétegben kellett cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét.
  • 1000 méter hosszan építettek új vízelvezető árkot.

Az M1-es autópálya bővítésének előkészületi munkái már ezen a szakaszon is zajlanak, ezért a Biatorbágyi felhajtó ágat továbbra is zárva tartják.