A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok elejét élénksárga matricázással teszik feltűnőbbé, hogy jobban kitűnjenek a közúti forgalomból, és ezáltal megpróbálják csökkenteni az ütközések, balesetek számát - közölte a MÁV-csoport.
Az első átmatricázott TramTrain a csütörtökön forgalomba is állt.
A TramTrain hálózaton már az indulás óta magas a közúti járművekkel történt ütközések száma. Nem bizonyult elégnek a szóbeli figyelemfelhívás, a MÁV-csoport ezért pilot programjában úgy döntött, hogy feltűnőbbé teszi a járműveket. Horváth Csongor, a MÁV infrastruktúraépítő-mérnök gyakornoka és a Széchenyi István Egyetem hallgatója diplomamunkáját írta a TramTraint érintő közlekedésbiztonságot növelő elképzelésével. Mérésekkel és szemkamerás vizsgálatokkal támasztotta alá, hogy
a szegedi városi környezetben sokkal többen figyelnek fel a sárga villamosokra, mint a szürke-fehér orrú TramTrainekre.
A vasúttársaság ötletpályázatára is jelentkezett a koncepcióval, amelynek a megvalósítását a MÁV-csoport maximálisan támogatta, a közlekedésbiztonsági megfontolások mellett az anyagi és az üzemeltetési előnyök miatt is.
A járművek két végén az élénksárga felületeket fóliázással növelik, ezzel törekedve arra, hogy az eddigieknél jobban kitűnjenek a vasútvillamos szerelvényei a városi környezetből. Az egy teljes évre tervezett tesztidőszakot követően kiértékelik az eredményeket, de már a részleges sárgítástól is jelentős balesetszám-csökkenést várnak.
A vasútvillamosok teljes sárgára festése nem szerepel a tervekben,
azt a nemzetközi gyakorlat sem indokolja és a MÁV-csoport – műszaki előírásokon és vizsgálatokon alapuló – egységes színvilága pedig nem is teszi lehetővé, közölte a cég. Mindemellett a tapasztalataik szerint a járművek belső szakaszain a sárga ajtók kellően feltűnők a forgalmi szituációk során.
A cég részletesen közölte azt is, hogy miként végezték a szemkamerás vizsgálatokat, erről és további információkról a témában kiadott közleményben lehet olvasni.