Az Ügyfélkapu Plusz bevezetésére azért van szükség, mert az Európai Unió már csak a kétfaktoros hitelesítést fogadja el biztonságosnak – mondta az InfoRádióban Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs vezetője.
"Ügyfélkapu-felhasználóként két dolgot tehetünk. Regisztrálhatunk az Ügyfélkapu Plusz szolgáltatásra, ezt a ugyfelkapu.gov.hu felületen tehetjük meg. A gyakorlatban annyi fog változni számunkra, hogy a felhasználónév és a jelszó beírása után az érintett felületeken, mint például a magyarorszag.hu, meg kell adniuk egy véletlenszerűen generált kódsort is, ezt a mobilalkalmazáson vagy a számítógépünkön keresztül webes alkalmazásban, illetve január második felétől e-mailben kaphatják meg. Ezt kell még beírnunk bejelentkezéskor, ezzel jön létre tulajdonképpen a kétfaktoros azonosítás, amely sokkal biztonságosabb és megbízhatóbb bejelentkezési mód. A másik opció pedig, hogy regisztrálnak a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazásba. Ennek az az egyik funkciója, hogy ugyanezeken a felületeken bejelentkezhetnek az alkalmazás segítségébe egy QR-kód leolvasásával, ennek két előnye van. Az egyik, hogy ez egy jóval kényelmesebb megoldás, hiszen
nincs szükség arra, hogy felhasználóneveket és jelszavakat pötyögjünk be a felületekre"
- részletezte. Felhívta a figyelmet arra is, a DÁP-nak más funkciói is vannak.
Folyó Gergely szerint az ügyfeleknek és a könyvelőknek volt idejük felkészülni az átállásra.
"Egyeztettünk a könyvelők és a könyvelőirodák képviselőivel, illetve a Nemzeti Adó és Vámhivatal által szervezett tavalyi nemzeti adókonzultáció eseményen is ismertettük azokat a lehetőségeket és megoldásokat, amelyek a rendelkezésükre állnak a szakembereknek ahhoz, hogy változatlanul folytathassák a munkát, illetve készítettünk egy tájékoztatót. Ezt a dap.gov.hu területen elérheti bárki, ez minden információt tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy január 16. után milyen lehetőségeik vannak arra, hogy biztonságosan és jogszerűen végezhessék a munkájukat."
Az elektronikus ügyintézés és a digitális állampolgárság csak lehetőség és nem kötelezettség, a személyes ügyintézés továbbra is elérhető marad - hangsúlyozta Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs vezetője.