Nyitókép: MTI/Purger Tamás

Ügyfélkapus változás - Több dolog is egyértelművé vált, íme a bejelentések

Infostart
2025. január 4. 09:45
A digitális állampolgárság továbbra sem lesz kötelező, mindenki mindent intézhet személyesen is, csak az internetes lehetőségek közötti átállás az. És még egy sor dolgot egyértelművé tett szombatra az IdomSoft.

Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár alkalmazás fejlesztője, az IdomSoft Kft. szerint a január 16-ai átállás nem vita tárgya - írja az Index az illetékes közlésére hivatkozva.

A portál szombati cikke szerint az egyfaktoros azonosítás már nem felel meg az európai sztenderdeknek, míg az új bejelentkezési módszerek sokkal biztonságosabbak lesznek.

Mint ismert, az Ügyfélkapu január 16-ával megszűnik, helyét az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár alkalmazás veszi át, a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) részeként.

A könyvelők azonban aggódnak, hogy ez a változás mennyiben módosítja majd a munkájukat, amikor az ügyfeleik nevében járnának el, de esetleg nem tudnak majd belépni a fokozott biztonsági intézkedések miatt. A könyvelők további aggályai általánosabbak:

  • a rendszer nincs még kész, hiányosan működik
  • a magyarok egy része nem, másik része nem akar részt venni ebben (az érintettek töredéke töltötte le az appot eddig).

A DÁP-regisztrációt egyébként 2024 szeptembere óta elvégezheti bárki, ráadásul a Digitális Állampolgár alkalmazás egy nagyobb ívű program része (ez a DÁP), amelyet az EU-val közösen fejlesztenek.

Az IdomSoft közlése kiterjed arra is, hogy aki még nem tart ott az információs szupersztrádán, ahol a kisebbség, azok esetében a kormányablakok segítséget nyújtanak.

Az IdomSoft szerint a digitális aláírás funkciója is éles már a DÁP-ban, viszont a felhasználók fokozatosan kapnak hozzáférést a funkcióhoz.

A DÁP egyébként nem kötelező, a személyes ügyintézés továbbra sem szűnik meg mint alternatíva.