Október első felében a Gyermekvasút teljes vonalán nagygépes vágányszabályozást végeznek egy speciális osztrák keskeny-nyomközű vasúti géplánccal, ami egy aláverőgépből és egy ágyazatrendező gépből áll. A munkagépek naponta 1000-1200 méteres vágányhosszt haladnak, a nyíltvonali szakaszokon kívül az állomásokon is minden vágányon és a váltókon dolgoznak a speciális sárga járművek. A Gyermekvasúton ez az osztrák géplánc 2019-ben fordult meg először, de akkor csak a vonal felső részére, egy 4 kilométeres szakaszra jutott el – most viszont a teljes vonalon elvégezheti a karbantartást, ezáltal a szerelvények futása is egyenletesebb lesz az erdei sínpáron - írja a MÁV.
Még idén ősszel, egy későbbi időpontban sor kerül majd a Konkoly-Thege Miklós úti vasúti átjáró teljeskörű felújítására is: új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes (STRAIL) burkolati rendszer épül.
Forgalmi változások
Október második hetében a vonatok alsó végállomása mindig Hűvösvölgy marad, de a munkagépek haladásának megfelelően a felső végállomás többször változik: 8-án (kedden) Csillebércig, 9-én (szerdán) Virágvölgyig, 10-én (csütörtökön) és 11-én (pénteken) csak Jánoshegyig közlekednek a vonatok.
Október 15-én (kedden) csak Hűvösvölgy és Szépjuhászné között lesz vonatközlekedés.
A hétvégi forgalomban nincs változás, a teljes vonalon, Hűvösvölgy és Széchenyihegy között járnak a vonatok.
Azokon a napokon, amikor a Gyermekvasút nem a teljes vonalon, a megszokott végállomások között közlekedik, az éppen aktuális kiindulási állomásokat a BKK járataival vagy rövidebb sétával lehet megközelíteni.
Hétfőnként – az ilyenkor megszokott rend szerint – nem közlekednek a vonatok.