A nyaralások miatt az M7-es érzékeny vonal, augusztusban pedig a tranzitforgalom az M1-esen különösen erős.
Átfogó koncepció részeként újulnak meg az autópályák, az MKIF Zrt. egységes műszaki szintre hozza a a sztrádákat, amelyeket tavalyelőtt vett át üzemeltetésre, de az ígéret szerint a nyári főszezonban leállnak ezekkel a munkákkal - az M7-esen -, így is megújul egymillió négyzetméternyi burkolat ezekben a hónapokban.
Idén májusig az 500 kilométeres, hároméves terv ötöde teljesül, 870 ezer négyzetméteren cserélődik a burkolat, 5 különböző gyorsforgalmi út 33 szakasza érintett M1-estől M35-ösig.
- az M7-esen március óta nem kevesebb, mint 18 híd újult meg
- az M7-esen 5 szakasz újult meg: Aligánál, Köröshegynél, Szemes és Lelle közt, Sávolynál és Letenyénél
- M3-as: Füzesabony, Polgár és Nyíregyháza térségében 8 szakasz 360 ezer négyzetméteren, 6 híd is megújult
- 9 gyorsforgalmi úton szintre hozást is végeznek (több mint 500 km-nyi szakaszt érint)
- M35-ös: Debrecen és Józsa közt, Ondód lehajtónál
- M1: Bábolna-Bőny, Bicska-Óbarok, Tata, Kisigmánd és Győr térsége - összesen 350 ezer négyzetméter cseréje történik meg, ez egy sávra vetítve mintegy 100 km-t tesz ki. Itt augusztusban lesz leállás, hogy a nagyobb tranzitforgalom ne sérüljön
- némi munka az M3-ason, az M30-ason, az M4-esen, az M8-ason, az M15-ösön és az M70-esen is lesz.
Összességében, az MKIF Zrt. által 2022-ben átvett 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út 43 százalékánál kell valamilyen munkálatot végezni az egységes szint érdekében.