Nyitókép: Pixabay

Kiderült, miért haladnak lassabban a vonatok egy fontos fővárosi szakaszon

Infostart
2024. május 30. 06:25
A Nyugati pályaudvar–Zugló–Kőbánya-Kispest szakaszon az 1960-as évek óta nem történt semmilyen felújítás, ezért a pálya nagyon rossz állapotban van. A MÁV tájékoztatása szerint azonban hamarosan megkezdődnek a szükséges munkálatok.

Az év eleje óta a Nyugati pályaudvar és Cegléd között közlekedő vonatok lassabban haladnak a fővárosi szakaszon, főként Zugló vasútállomás és Kőbánya-Kispest között érezhetik ezt az utasok már hónapok óta. Az Index megtudta, hogy a MÁV sebességkorlátozást rendelt el az érintett vonalon a pálya műszaki állapota miatt.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint 2023 decemberétől

a városligeti elágazás és Kőbánya-Kispest között mintegy 7,5 kilométeren át mindkét vágányon 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben,

Kőbánya-Teher vasútállomáson pedig 40 km/órás sebességgel haladhatnak a vonatok.

A MÁV arról is értesítette a portált, hogy teljes átépítést kell elvégezni az érintett pályaszakaszon, ahol a hatvanas évek óta nem történt átfogó rekonstrukció. A vonalszakasz átépítésének műszaki előkészítésén már túl vannak. A vasúttársaság a rendelkezésre álló források erejéig ütemezetten hajtja végre a vasúti vonalszakaszok felújítását és karbantartását.

A MÁV jelezte, hogy a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti szakasz felújításának finanszírozása érdekében folyamatosan egyeztetnek az Építési és Közlekedési Minisztériummal.