A szeptember 14-i dátumot nem véletlenül választották ki, mivel a légitársaság részvényeseinek közgyűlését erre a napra tervezték.
A pilóták továbbra is azt követelik a légitársaságtól, hogy állítsa vissza fizetésüket a koronavírus-járvány előtti szintre, mivel akkor a vállalat úgy döntött, hogy 20 százalékkal csökkenti a bérezésüket.
A cég azóta ismét nyereséget termel, de a kért intézkedéseket továbbra sem hajtotta végre.
A sztrájk további oka, hogy a Ryanair októbertől fel kívánja mondani a valamennyi Belgiumban állomásozó pilótája munka- és pihenési rendjét garantáló kollektív szerződést, annak ellenére, hogy ez törvényellenes. A szakszervezetek és a Ryanair vezetősége közötti többszöri találkozó ellenére még mindig nem találtak kiutat a patthelyzetből.
A szakszervezetek augusztus közepén nyílt levélben fordultak Alexandre De Croo szövetségi kormányzóhoz és Elio Di Rupo vallon miniszterelnökhöz. Elítélték, hogy a Ryanair "nem tartja be a belga szociális és munkaügyi jogszabályokat", és találkozóra hívták a politikai vezetőket annak érdekében, hogy részletesen tájékoztassák őket a légitársaság visszaéléseiről.
A sztrájk a Ryanair Charleroi-ba és Charleroi-ból induló járatait érinti, de
egyelőre nem világos, hogy hány pilóta csatlakozik a sztrájkhoz, és hány járatot kell majd törölni.
A Ryanair vezérigazgatója Michael O'Leary csütörtökön Brüsszelben az Európai Bizottság székhelye előtt kellemetlen fogadtatásban részesült, mivel két környezetvédelmi aktivista tortát nyomott az arcába.