Nyitókép: Pixabay

Mentorok készítik fel a diákokat a középiskolai élményekre

Infostart / MTI
2023. szeptember 1. 15:42
A kormány célja az, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás Magyarországon rendelkezzen legalább szakmával vagy továbbtanuljon - mondta el a közmédiának György László.

A Tanítsunk Magyarországért! program koordinációjáért felelős kormánybiztos a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Hejőkeresztúron, az általános iskola szabadtéri kondiparkjának átadóján vett részt. A közmédiának elmondta: a Tanítsunk Magyarországért! program társalapítóival arra keresték a választ, mi az oka annak, hogy a diákok 54 százaléka középfokon lemorzsolódik. Arra jutottak, hogy amíg a gyermekek nem végzik el az általános iskolát, nem hagyják el településüket. Amikor pedig bekerülnek egy új közösségbe, a közösségváltás és a rendszeres utazás "sokkszerű élmény" számukra.

A programban egyetemista mentorokat készítenek fel arra, hogy 6., 7. és 8. osztályos tanulókkal heti egy napot foglalkozva felkészítsék őket a középiskolai élményekre.

György László úgy fogalmazott, a mentorok segítségével megismertetik az iskolásokkal a "településeken túli világ izgalmait", a továbbtanulási lehetőségeket, a szakiskolákat, gimnáziumokat, az egyetemet, valamint a kikapcsolódási és a munkalehetőségeket.

A programot 2018 decemberében jelentették be és 2019 szeptemberében indult az első mentorálás. Négy év elteltével több mint ezer egyetemista mentorál 4700 általános iskolást.

A szabadtéri konditerem átadásával kapcsolatban megjegyezte: több kutatás is igazolja, van összefüggés a fizikai motorikus képességek és a szürkeállomány fejlődése között, és a mozgással fejleszthetők a kognitív képességek is. A kondiparkot - melynek értéke 12,5 millió forint - a Katker2005 Kft. adományozta az általános iskolának a Tanítsunk Magyarországért! programban. Az eszköz segítségével mostantól a szabadban is megtarthatók a testnevelés órák.

Horváth Zita, a Miskolci Egyetem rektora, a Tanítsunk Magyarországért Alapítványt elnöke köszöntőjében arról beszélt, az egyetem tanárképzése azért változhatott meg, mert a hejőkeresztúri általános iskola és az ottani szellemiség "megtermékenyítette". Kiemelte, a mai napig követik a tanárképzésben azokat a hagyományokat, amelyeket az iskolában tanultak a pedagógusoktól, a gyermekektől és az ottani "légkörtől", és ezen nem is szeretnének változtatni.