Az ominózus autóút az M0-s alternatívájaként szolgálhat, épp ezért óriási szükség lenne rá. Tavaly ugyanis az M0-son elérte a napi gépjárműforgalom a 100 ezret a déli szakaszokon, ezzel a legterheltebb és legzsúfoltabb gyorsforgalmi utak egyike, ami a jövőben biztosan nem fog változni. Magyarország földrajzi helyzetének felértékelődése azt vetíti előre, hogy tovább erősödhet a hazánkon áthaladó kelet–nyugat irányú tranzitfogalom.
A Világgazdaság információi szerint átnevezhetik az eddig csak tervasztalokon létező M81-es és M8-as autóutakat, amelyek a jövőben M200 néven képezhetik a hazai gyorsforgalmi hálózat részét. Az építtető és üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján egy műszaki térképen is már ez a jelölés szerepel.
Az M200-as gyorsforgalmi út tanulmányterveinek felülvizsgálatát és áttervezését az idei évben megkezdjük
– válaszolta a lap kérdésére az MKIF, és azt is közölte, hogy az útszakasz az M1-es autópálya 13. számú főúti csomópontjától indul, és Székesfehérvár elkerülését, valamint az M7-es autópálya keresztezését követően, Sárbogárd térségében csatlakozik az M8-as gyorsforgalmi úthoz. Az M8-as gyorsforgalmi út terveit jelenleg az Építési és Közlekedési Minisztérium készítteti, a terveket a 2023 év végétől 2024 év végéig tartó időszakban veszik át, majd ezt követően folytatják az útszakaszok tovább tervezését.
A gyorsforgalmi utak építése a kiviteli tervek elkészülte, valamint az építéshez szükséges földterületek állam általi megszerzése után kezdődhet meg, az előzetes becslések szerint valamikor 2028. környékén.