Nyitókép: Pixabay

Új részletek a vasúti átjáróban halálra gázolt mozgáskorlátozott férfi tragédiájáról

Infostart
2023. augusztus 22. 11:37
A Fejér vármegyei település vasútállomásának gyalogos átkelőjénél lámpa és sorompó sincs. Az áldozat szklerózis multiplexben szenvedett, ami miatt nem tudott kiugrani a mopedjéből az átmenő szerelvény elől.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy augusztus 18-án reggel Agárdnál elgázolt egy kerekesszékkel közlekedő férfit a Celldömölk irányából Budapest felé tartó személyvonat. A 45 éves férfi a helyszínen életét vesztette. A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a Vasút utca és a Strand utca kereszteződésében kiépített vasúti átjáróban történt a tragédia.

Az elhunyt férfi édesanyja egy zárt közösségi csoportban azt írta, hogy a fia egy idegrendszeri betegségben, szklerózis multiplexben szenvedett, ami miatt nem tudott kiugrani a mopedből az ütközés előtt. Az édesanya szerint a férfi nem ivott alkoholt és nem akart öngyilkos lenni – ismertette a bejegyzés szövegét a Telex.

Mint kiderült, a 45 éves férfi csak utazni szeretett volna,

a lift azonban ezúttal sem működött az agárdi vasútállomáson, ezért kényszerült arra, hogy körbe menjen. Ekkor gázolta el őt a vonat.

Az áldozat édesanyja azt mondta a lapnak, nagyon megrázták a családot a történtek. Tibor nevű fia a barátnőjéhez igyekezett, de a működésképtelen lift miatt csak a vasúti átjárón tudott elindulni a peronra. Az agárdi vasútállomás gyalogos átjárójánál nincsenek lámpák és sorompót sem helyeztek oda, csak egy rossz minőségű korlát segíti az utasok közlekedését, tájékozódását.

Az édesanya elmondása szerint a fia látta, hogy érkezik a vonat, de úgy gondolta, még átér előtte.

A szerelvény azért nem lassított le, mert átmenő járat volt.

A MÁV sajtóosztálya azt válaszolta a Telex megkeresésére, hogy az említett lift működését augusztus 15-én állította le a szakhatóság műszaki meghibásodás miatt. Elismerték, hogy ez kényelmetlenséget jelent a mozgásukban korlátozott utasok számára, ugyanakkor megjegyezték: az átjáró használata elvileg nem balesetveszélyes.

A baleset körülményeinek felderítésére vizsgálat indult. A MÁV ebben együttműködik a rendőrséggel és együttérzését fejezte ki az áldozat hozzátartozóinak.

A lap emlékeztet, már régóta ismert volt, hogy a felújított székesfehérvári vonal tíz éve beépített liftjei nem mindig működnek jól. Az ottani liftek mintegy fele nem érte el a 90 százalékos üzemelési szintet, átlagban 40-50 százalékot teljesítettek, sőt

volt olyan állomás is, ahol a lifteket egy éven át nem lehetett igénybe venni.

A kivitelező korábban az közölte, hogy a problémákért az időjárás mellett a rongálók és a tolvajok a felelősek. A MÁV a fennakadások és a reklamációk után megígérte, hogy megjavítják az összes hibás felvonót.