A sebességkorlátozás betartásának egyik bevált módszere az átlagsebesség mérés - írja a totalcar.hu. A módszer végtelenül egyszerű: kettő vagy több, egymástól ismert távolságra elhelyezkedő ellenőrzési pont, mondjuk kamera rögzíti, mikor ment el ott az adott autó, és az eltelt idő alapján számolja ki a távolság ismeretében az átlagsebességet.
A számos helyre telepített fix traffipaxok mellett az útdíjfigyelő kamerák is elméletileg alkalmasak lehetnek rá, igaz, informatikai fejlesztés kellene hozzá. A Fővárosi Önkormányzat a napokban fogadta el a budapesti közlekedésbiztonsági stratégiát, amelyben szerepel az is:
"Célunk, hogy véget vessünk a gyorshajtásnak Budapesten, ezért sebességmérő hálózat (lokális és átlagsebesség-mérés is) kiépítését kezdeményezzük."
Tehát a főváros szeretne átlagsebesség-mérést,
viszont egy országos átlagsebesség-mérési rendszer más tészta, ahhoz kellene a rendőrség is, a jogszabályok esetleges módosítása miatt pedig a szaktárca is - írja a portál.
Azonban az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) azt közölte, hogy Magyarországon a közúti járművek átlagsebességének ellenőrzése nincs napirenden. A totalcar.hu érdeklődésére, hogy miért, nem adtak választ.
Pedig a felmérések szerint a magyarok döntő többsége, 72 százaléka bevezetné az átlagsebesség-mérést.
A megkérdezetteknek mindössze hatoda mondana nemet. A nők inkább támogatják a lépést, mint a férfiak, de mindkét nem esetében a túlnyomó többség a bevezetés mellett van. A 60 évnél idősebbek között tízből kilencen "mérnék az átlagsebességet". A legfiatalabbak - 18-39 évesek - táborában tízből csak alig hatan, mindenesetre a többség azért itt is megvan. Az iskolázottság nem befolyásolja jelentősen a véleményeket: az alap-, középfokú végzettségűek, valamint a diplomások 68-74 százaléka igennel válaszolt a kérdésre.
Az internetes lap úgy véli gyakoribb ellenőrzés mellett szigorúbban kellene büntetni a gyorshajtást. Jelentős sebességtúllépés esetén a jogosítványt is be lehetne egy időre vonni a száguldozóktól.