Biber Anettet, a MÁV szóvivőjét arról beszélt, hogy több száz milliós kár keletkezett a vasárnapi balesetben. Elkezdték a felborult vasúti kocsik visszaemelését.
„Vasárnap délelőtt Újfehértó és Hajdúhadház állomás között, Téglás közelében kisiklott egy vasérccel rakott tehervonat” – elevenítette fel a balesetet Biber Anett. 35 kocsis vonatról van szó, 3 km hosszan mindkét irányban járhatatlanná vált a szakasz, a felsővezetékrendszer is jelentősen megrongálódott, a kár mértékét több százmilliósra teszik.
A szóvivő arról számolt be az InfoRádiónak, hogy folyik a vizsgálat, keresik a kiváltó okot, és hangsúlyozta, hogy
senki nem sérült meg.
„A hajnali órákban megérkezett Szolnokról egy nagy teljesítményű vasúti daru, ez azóta a helyszínen folyamatosan dolgozik, a kilenc kisiklott kocsiból egyet vissza tudtak emelni a vasúti pályára, egy szükség forgóvázat rá tudtak szerezni, merthogy az is sérült, és egy mozdonnyal elvontatták Hajdúhadházra” – mondta.
A mentés várhatóan napokig eltart még, utána lehet érdemben elkezdeni a megsemmisült vasúti pálya helyreállítását, egyes szakaszokon teljes mértékben újjá kell építeni a vasúti pályát, annyira megrongálódott – számolt be a fejleményekről a szóvivő.
Vasúttal tehát nem járható a szakasz. Azoknak,
- akik InterCityvel utaznak, Debrecen és Nyíregyháza között kell pótlóbuszra átszállni,
- akik személyvonatokkal utaznak, azoknak Hajdúhadház és Újfehértó között nem lehetséges a vasúti forgalom, tehát ott kell pótlóbuszokra átszállniuk.
„A Volánbusz járatain Debrecen és a Hajdúhadház–Téglás–Újfehértó szakaszon elfogadja a Volánbusz a vasúti jegyeket és bérleteket, illetve a Budapest–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest útvonalon tehát bármelyik irányból is közelítsük meg Nyíregyházát, felármentesen lehet igénybe venni a vonatokat hétfő éjfélig” – mondta Biber Anett.
Egy nap 5-6 ezer utast, nagyjából 80 vonatot érint a forgalomváltozás.
Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője sajtótájékoztatón a helyszínen azt mondta, a kétvágányú, villamosított vasútvonal jobb és bal vágánya egyaránt száz-százötven méter hosszban sérült meg és teljesen használhatatlanná vált. A jobb vágány mintegy három kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek helyreállítását is el kell majd végezni.
A vágányok mellett három felsővezeték-tartó oszlop borult ki vagy dőlt meg, mindhármat cserélni kell - idézi a szakembert az MTI.
Megjegyezte, a pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz.