"Ha a Lánchíd egy buszsávorientációjú főútvonal lesz, akkor az a XII. kerület buszsávja lesz a belvárosba, és a legfontosabb hegyvidéki területekről jó minőségű buszjáratok kellenek rá. Szerinte érdemes akár odáig is elmenni, hogy az Istenhegyi útról is legyen a Lánchídon át a belvárosba bemenő járat, sőt, az egész hegyvidéki buszhálózat megérett az újragondolásra" – mondta Vitézy Dávid egy közlekedésről szóló beszélgetésen, amelyet Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester kezdeményezett.
Az eseményről amelyen Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásfejlesztési igazgatója, Szele András, a Mobilissimus vezető szakértője, Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár és Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes polgármestere vett részt a Telex számolt be részletesen.
A nem csak a XII. kerületieket érintő kérdés a Lánchíd ügye volt.
Bodor Ádám ezzel kapcsolatban kiemelte: kiszámíthatóvá tette a közösségi közlekedést, hogy a felújított Lánchídon már nem kell dugóban állniuk a Budáról Pestre haladó buszoknak, mert a híd alapvetően autómentessé vált.
Vitézy Dávid erre reagálva elmondta: helyes hozzáállásnak tartja, hogy a Lánchíd buszsávlogikán működjön, de akkor ezt ki kell használni rendesen. Hozzátette: nonszensz, hogy a 105-ös busz 18 percenként jár napközben, fele olyan sűrűséggel, mint a Lánchíd lezárása előtt".
Bodor Ádám szerint
már most nagyobb buszkapacitás került a Lánchídra,
mint a felújítás előtt, de még nincs végső döntés a Lánchíd forgalmi rendjéről, és majd ha az megszületik, utána lehet beszélni a kapcsolódó buszhálózat nagy arányú fejlesztéséről-átalakításáról.
Vitézy Dávid szerint ugyanakkor ez egy defenzív várospolitika, mert ha azelőtt kérdezik meg a népet, hogy csak busz maradjon-e a Lánchídon, mielőtt lenne jó buszhálózat, amire rászoknának, akkor a végén nem is fogják megszavazni.
Szele András, a Mobilissimus vezető szakértője szerint egy, a Lánchídon kétpercenként közlekedő, Bel-Buda főbb helyeiről utasokat összegyűjtő elektromos buszflotta lehetne az, amit cserébe fel lehet kínálni azoknak az embereknek, akik ötven éve jártak át a Lánchídon autóval, és most le kellene mondaniuk erről.
Vitézy Dávid annyit tett még hozzá,
ha a Lánchíd nem egy szimbolikus műtárgy, hanem csak egy egyszerű főút lenne, akkor valószínűleg már régen eldőlt volna, hogy mi mehet és mi nem mehet rajta.
Bodor Ádám azzal zárta le a témát: a BKK önjáró trolikat tesztel az útvonalon, mert az az elképzelés, hogy át fognak járni Budára. Szeretnének minél több elektromos közlekedési eszközt látni Budapesten, mert mindenképpen az a jövő, de ez egyelőre egy finanszírozási kérdés.