Lázár János úgy fogalmazott: a Magyar Közút által kezelt, a szaktárca által felügyelt 32 ezer kilométernyi magyarországi közúthálózat felújításával lemaradásban vannak, ezért szavai szerint rengeteg a tennivaló.
Hozzátette: hazánkban naponta 4 millió ember ingázik tömegközlekedéssel és egyénileg az otthona és a munkahelye, vagy lakóhelye és a járási központok között. Az a cél, hogy 25 percen belül mindenki eljuthasson a úticéljához, ezért kell fejleszteni főleg vidéken a közlekedést.
Közölte:
az elmúlt 12 évben összesen 280 milliárd forintot fordítottak Vas megye úthálózatának fejlesztésére.
A fejlesztés legjelentősebb eleme nyilván a Szombathelyt Győrrel összekötő négysávos gyorsforgalmi út volt, de jutott pénz - 1 milliárd 150 millió forint - például a Celldömölk és Jánosháza közötti főút felújítására és jutott több tízmilliárd forint a megye alsóbbrendű úthálózatának karbantartására és fejlesztésére is.
Lázár János a várható Vas megyei útfejlesztésekről szólva a szombathelyi elkerülő megépítését, a Körmend és Szombathely közötti négysávos autóút megépítését és a Szombathely-Kőszeg közötti gyorsforgalmi út megépítését jelölte meg a tárcájához tartozó kiemelt projektként.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési minisztérium társadalmi koordinációért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta:
Észak-Vas megyében is lépésről-lépésre halad az utak felújítása,
2022-ben például Lócson, Nemesbődön, Vasasszonyfán, Mesterházán és a térség központjában Celldömölkön is tetten érhetők pozitív változások.
Fehér László, Celldömölk polgármestere felvetette, hogy a várostábla és a MOL benzinkút között a Jánosháza irányába vezető főút felújításából kimaradt egy 560 méteres szakasz. Ezzel kapcsolatban Lázár János arra tett ígéretet, megvizsgáltatja annak lehetőségét, hogy miniszeri keretéből forrást teremtve az említett szakaszon is befejezzék a munkát.