A fővárosban sokszor nemcsak hogy nehéz taxihoz jutni, hanem van, hogy az előrendeléseket már nem is fogadják be a társaságok. Ezt a szolgáltatást egyre több fuvarszervező vezeti ki a portfóliójából, hogy hatékonyabb legyen az autók kihasználtsága, mert a taxisok sokszor 15-20 percig várakoznak üresen egy-egy előrendelés alkalmával a megrendelési címeken – magyarázta a novekedes.hu-nak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Emellett ismert jelenség, hogy csúcsidőszak idején sokszor majdnem lehetetlen taxihoz jutni. Az év végén többször is akadt rá példa, hogy a diszpécserek közölték: késve vagy egyáltalán nem tudnak kocsit küldeni. Ez a helyzet nem egyedi: hasonló gondokkal küzdenek más nagyvárosok is.
A nehézségek ellenére a fővárosban legálisan dolgozó taxisok száma nem változott érdemben: jelenleg ötezer taxis rendelkezik engedéllyel. Metál Zoltán elmondta: az év végi nagy forgalom után mostanság ráadásul már inkább az a jellemző, hogy Budapesten egyre több a szabad kocsi, mivel több a taxi, mint az utas.
A taxizás ára hamarosan nőni fog, de hogy pontosan mennyivel, az még nem dőlt el. A tarifatárgyalásokról Metál Zoltán elárulta, már decemberben megkezdődtek, de januárban folytatják az egyeztetéseket.
Az emelés mértéke természetesen összefügg az egyre jobban érezhető inflációval és annak negatív hatásaival.
„Naívak voltunk akkor, amikor azt hittük, hogy az üzemanyagár-sapka megszűnésével a kivezetési időszakban meglévő piaci ár az üzemanyagok esetében stagnál, vagy inkább csökkenő tendenciát mutat. Nem így történt. Azóta azt tapasztalhatjuk, hogy naponta és folyamatosan emelkedő üzemanyagárral kell kalkulálnunk, ami nem könnyíti meg a taxitarifa optimális kialakítását. A következő hetekben ennek ellenére egy olyan javaslatot fogunk letenni az asztalra, mely legalább erre az évre garantálja a hatósági ár optimális és az utasok által is elfogadható mértékét” – mondta Metál Zoltán.