Az új lehetőség csak az oktatásra vonatkozik, a vizsgáztatásra nem – hívta fel a figyelmet a Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke. A szervezetnél úgy vélik, mindez előnyös is lehet.
Kovács Kázmér ügyvéd egyetértett azzal, hogy kezdetben többletkiadást jelenthet az oktatók számára, amit nem kizárt, hogy áthárítanak majd a tanulókra, hosszú távon azonban már nem igaz az állítás, tekintettel arra, hogy ha szimulátorokat alkalmaznak az oktatók, a gépkocsijaik nem amortizálódnak. Hozzátette: a szimulátorokat a repülőgéppilóták képzésekor is sikerrel alkalmazzák, így azok a gépjárművezetők oktatásánál is elfogadható alternatívák.
A közlekedési szakjogász szerint autóvezető-oktatókra ezután is szükség lesz, hiszen ők nemcsak a technikai részt ismertetik a tanulókkal, hanem azokat a gyakorlati tapasztalatokat is megosztják, amikkel a tanulók még nem rendelkeznek. Vagyis, hogy mire kell figyelni, milyen váratlan helyzetek adódhatnak az úton, stb.
A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) szerint a szimulátor csak választható, beruházási költsége pedig megegyezik egy oktató autó árával, a fenntartási költsége viszont jóval alacsonyabb. A tárca közlése szerint a részletek kidolgozása még folyamatban van. A szimulátoros képzések leghamarabb egy év múlva indulhatnak.