A lap felidézi, hogy a komáromi SAM Shipbuilding and Machinery a.s vállalat nyerte el a Balatoni Hajózási Zrt. 2020 novemberében indított 15,9 millió euró értékű nyílt európai uniós közbeszerzési pályázatát.
Az 1898-ban alapított komáromi hajógyár fél évszázadon át volt a keleti blokk egyik legjelentősebb hajóépítő és javító helye. A statisztikai kimutatások alapján mintegy 1800 hajót gyártottak itt az idők folyamán.
A kormány támogatásának köszönhetően, a BAHART jelenlegi flottájának megújítása elkezdődött. A beruházás a hajózási társaság 2030-ig tervezett teljes modernizációs folyamatának első üteme. Az új járművek a legkorszerűbb műszaki és utaskiszolgálási eszközökkel rendelkeznek majd, kiemelt cél, hogy európai színvonalú szolgáltatást biztosítsanak az utasoknak.
A komáromi hajógyár feladata lesz a hajók leszállítása a Sió folyón keresztül, ami komoly logisztikai és koordinációs feladatot jelent majd. A kész hajók átadására a Balatonon kerül majd sor. A kompok Szántódrév és Tihanyrév közlekednek majd.
Az első, már vízre tett kompról a hajozas.hu oldalon láthatnak képeket.