Újabb jelentős fázisához érkezett a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása azzal, hogy február 1-jétől egyes szakaszokon vágányzár mellett folytatódnak a munkák - közölte a MÁV-Csoport.
Váczi Viktor, a Mávinform sajtóügyeletese kiemelte, hogy a kelebiai vonalon új menetrendre lehet számítani.
Budapestről
- A Keleti pályaudvarról Délegyházára naponta minden állomáson és megállóhelyen megálló S25-ös jelzésű személyvonatok indulnak 4:34, 6:25-kor és 7:20-tól 23:20-ig óránként.
- Munkanapokon 5:57-kor Z25-ös jelzésű zónázó vonat indul, amely Ferencváros és Pesterzsébet állomáson áll meg.
- Munkanapokon 13:57-től 17:57-ig óránként G25-ös jelzésű sűrítő gyorsított vonatok indulnak, amelyek Soroksári út és Soroksár állomásokon nem állnak meg.
Budapest felé
- Délegyházáról a Keleti pályaudvarra, naponta minden állomáson és megállóhelyen megálló S25-ös jelzésű személyvonatok indulnak 3:44, 4:42, 5:29-kor és 6:48-tól 21:48-ig óránként.
- A munkanapi csúcsidőszakokban a Budapestre való eljutást segítik a 4:55-kor és 6:02-kor induló S25-ös vonatok.
- Munkanapokon 7:15-kor és 16:15-től 18:15-ig óránként G25-ös jelzésű gyorsított vonatok indulnak, amelyek Soroksári út és Soroksár állomásokon nem állnak meg
További részletek a MÁV oldalán olvashatók.
Pótlóbuszok
Délegyházától Kelebáig lezárják a vasúti közlekedést, így pótlóbuszokkal és a Volán járataival lehet közlekedni.
Délegyháza és Kunszentmiklós, Kálvin tér között pótlóbuszok közlekednek, melyek Délegyházán a vonatokhoz csatlakoznak 5 perces átszállási idővel. A pótlóbuszok Délegyházáról elindulva Kiskunlacháza és Dömsöd településközpontjainak, valamint Kunszentmiklós-Tass vasútállomás érintése után Kunszentmiklós, Kálvin térig közlekednek, ahol a városközpontban a Volánbusz járatai is megállnak, átszállási lehetőséget biztosítva Kiskunhalas felé.
Kunszentmiklós, Kálvin térről Délegyházára pótlóbusz indul naponta 2:47-kor, 3:45-kor, 4:32-kor és 5:51-től 20:51-ig óránként, valamint munkanapokon 3:58-kor, 5:05-kor, 6:18-kor, 15:18-kor, 16:18-kor és 17:18-kor. A pótlóbuszok Kunszentmiklós-Tass vasútállomás, Dömsöd és Kiskunlacháza településközpontjainak érintése után érkeznek Délegyházára, ahol csatlakoznak a Keleti pályaudvarra 5 perccel később induló vonatokhoz. A pótlóbuszok mindig a csatlakozó vonatok viszonylatjelzésével közlekednek.
A menetidő változik
Budapest és Kunszentmiklós-Tass között 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel számolhatnak az utasok, Kiskőrös, Kiskunhalas, illetve Kelebia és a főváros között pedig 30-45 perccel növekedhetnek az átlagos eljutási idők.
A Délegyháza és Kelebia között életbe lépő módosítás havonta 50 ezer utast, a Budapest–Kelebia vonalon utazók mintegy negyedét érinti.
A Mávinform sajtóügyeletese a beruházás további ütemeiről elmondta, ez egy több éves lezárással, hosszabb forgalmi korlátozással járó beruházás, így májustól a személyforgalom az elővárosi szakaszon is megszűnik vasúton. Ápprilisban lehet majd tájékozódni arról, hogy májustól milyen közlekedési rend érvényben, akkor pótlóbuszokkal, illetve a Volánbusz járataival lehet majd utazni.
A lezárások várhatóan 2025 -ig tartanak a kelebiai vasútvonalon.
Váczi Viktor beszélt a Ráckevei HÉV elérhetőségéről is. A H6-os Ráckevei vonal menetrendjében nem lesz változás, a vonatok továbbra is az alapmenetrendben meghirdetettek szerint közlekednek. Hosszabb, több munkanapot érintő vágányzárra várhatóan a nyári iskolaszünetben, júliusban lehet számítani, a Tököl és Ráckeve közötti szakaszon.
A MÁV-Csoport jelezte, hogy a munkák a tavalyi alapkőletétel óta folyamatosak, az elmúlt időszakban közmű-, környezetvédelmi és önkormányzati egyeztetések zajlottak; megtörtént egyes rakódóterületek átadás-átvétele; az előzetes régészeti munkákat is előkészítették a szakemberek, és megkezdődtek a geodéziai felmérések.
A hatóság kiadta a környezetvédelmi engedélyt, jelenleg 66 ezer betonaljzat, 32 ezer tonna zúzottkő és 520 tonna sín áll rendelkezésre, hogy összesen 339 kilométeren elkezdődhessen a vasútfejlesztés. A vágányzár kezdetétől válik lehetővé az állomásokon a felsővezeték bontása, a vasúti átjárók átalakítása, vágányok ütemterv szerinti bontása, valamint a földmunka az új, második vágány nyomvonalában.
A beruházásnak köszönhetően a két főváros között a jelenlegi nyolc óráról 3,5 órára csökkenhet a menetidő; belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húsz perces menetidő-csökkenésre számíthatnak.
A tervek szerint megbízhatóbb és pontosabb lesz a vonatközlekedés, és a vonal átbocsátóképességének növekedése révén versenyképessé válik a vasúti személy- és áruszállítás, így csökken a környezet terhelése és a levegő szennyezése is.