Nyitókép: Pixabay

Lépett a NAV is a koronavírus-járvány miatt

Infostart
2021. november 15. 13:16
Ráadásul hétfői hatállyal.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain 2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés személyes ügyintézés esetén - közölte a hatóság hétfőn, egyúttal az online és adott esetben a telefonos ügyintézést ajánlva az ügyfelek figyelmébe.

Mint írták, a NAV-nál már jó ideje csaknem minden ügy online is intézhető. Magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük. Példaként említik, hogy az online nyomtatványkitöltő alkalmazással a magánszemélyek - többek között - beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.

Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon - hívták fel a figyelmet.

A NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere ingyen hívható a 06-80/20-21-22 telefonszámon, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható. Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon - tájékoztatott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.