Nyitókép: Máthé Zoltán

Helyreállt a rend Üllő és Monor között - legalábbis nappal

Infostart
2021. október 30. 12:11
Novemberben még éjszaka dolgoznak a vonalon, ezért a késő esti vonatok helyett még pótlóbuszok közlekednek.

A 100a, vagyis a ceglédi vasútvonal Üllő–Monor szakaszának felújítása augusztus végén kezdődött meg, és mostanra befejeződtek a nagyobb munkálatok. Szombat hajnalban

megszűnt a nappali vágányzár, és újra zavartalanul és sebességkorlátozások nélkül közlekedhetnek a vonatok.

A szakasz felújításához kapcsolódóan novemberben még Vecsés és Monor állomásokon zajlanak a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő befejezőmunkák, ezeket éjszakánként végzik el, de a MÁV szerint nagyobb zajhatás már nem várható. Azonban emiatt

november 2-tól 26-ig a Nyugati pályaudvarról 23:43-kor és a 0:43-kor induló vonat utasait Pestszentlőrinc és Pilis, a Szolnokról 22:25-kor induló vonat utasait Pilis és Pestszentlőrinc között pótlóbuszok szállítják.

A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében a 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélték, utóbbi megállóhelyen mostantól modern vizuális utastájékoztató rendszer szolgálja az utasokat. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát felújították, és az útátjárót is átépítették. Üllőn átépítették a fővágányokat, a váltókat is kicserélték, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Mindkét állomáson megújul a biztosítóberendezés.

A munkálatok 20 milliárd forintos kormányzati támogatással valósulnak meg.