Átveheti az állam a pécsi/pogányi repteret - írja a Népszava.
Az ötvenes években kialakított füves repülőtér 2003-ban kapott egy másfél kilométer hosszú felszállópályát. 2006-ban átadták, és meg is indult a menetrend szerinti bécsi közlekedés, de csakhamar leállt, nem érte meg.
2007 nyarán hetente háromszor 30 fős gép indult a görög és a bolgár tengerpartra, s bár ezek a gépek mindig megteltek, a következő nyáron ez a járat sem indult be újra.
A repteret üzemeltető cég gazdája, a pécsi önkormányzat azóta is hiába próbál forgalmat generálni a légibázison, alig néhány ezer fel- és leszállás történik itt, szinte csakis sport-, hobbi-, kiképző- és üzleti céllal indított kisgépek szállnak fel és landolnak a kifutópályán, a rentábilis nagy gépek fogadására technikai lehetőség sincs.
Hogy legyen, az 10-11 milliárd forintba kerülne, de ennyi pénze a városnak nincs e célra, ráadásul jelenleg is több tíz millió forintos mínuszt termel a reptér Pécsnek.
A város viszont nem mond le arról, hogy a reptérből "legyen valami", például fapados légikikötő, de a kormányzat segítsége nélkül ez esélytelen; ám az innovációs tárca, illetve a kormányhivatal a lapnak megerősítette, van esély az álmok megvalósítására, az állam akár meg is vásárolhatná a repülőteret.
A kisebb repterek egyébként másutt is veszteségesek, tudja ezt Pécs Debrecen példájából is, amely hiába próbálkozik fapadosok közlekedtetéséért, mínuszban van.